Thursday, December 3, 2020
HomeTipsTIPS LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR Ustaz Ahmad Dusuki @Radio IKIM

TIPS LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR Ustaz Ahmad Dusuki @Radio IKIM

 

TIPS LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR
Ustaz Ahmad Dusuki @Radio IKIM

 

■?Jangan sekali-kali tinggalkan alQuran. Ini cara mudah lepaskan diri dari seksaan kubur.

■?Rumah yg dibacakan alQuran, pada waktu malam rumahnya bercahaya, sehingga dikenali malaikat.

■?Jika mati orang yg suka baca Quran ini, cahaya di rumahnya akan diangkat ke langit & malaikat-malaikat akan tau, “ooo..mati sudah si pembaca Quran ini, mari kita solatkan rohnya”.

■?Di dalam kubur, malaikat akan berlemah lembut dgn mayat.

■?AlQuran akan duduk di dada kita selepas kita selesai dimandi & dikafankan & terus menemani kita di dalam kubur.

■?Azab kubur bermula sebaik mayat tidak dapat menjawab soalan malaikat.

■?Sesi soal jawab berlangsung selama 3 hari. Ada riwayat lain kata 7 hari.

■?Penting 7 hari ini kita mendapat doa dari anak yang soleh supaya hari-hari kita indah di dalam kubur.

■?Masa mayat duduk kita akan sedar, “ohh…aku dah meninggal dah”.

■? Sebelum mati, tolong pastikan sekurang-kurangnya ada alMulk dalam dada kita.

■?Dalam kubur alQuran akan berkata kepada mayat, aku ini alQuran yg dulu kamu baca dgn suara yang lantang & mendayu.

BACA JUGA  5 kepentingan suplemen kepada tubuh badan kita.

■?Aku akan menemani kamu sehinggalah kamu masuk ke syurga.

■?Lepas tu baru alQuran akan lepaskan mayat kpd dua malaikat yg akan menyoal.

■?Jgn lupa salawat, cintailah Nabi sepenuh jiwa

Kata Ustaz, “Kita boleh memperuntukkan begitu banyak masa dalam mencari rezeki dan kita memperoleh apa yang kita mahukan namun apakah kita terfikir sejauh mana hubungan kita dengan Allah apabila sedikit pun kita tidak direzekikan meski 5 atau 10 minit untuk membaca al-Quran. Tanyalah pada diri, apakah aku ini orang yang berTAQWA atau MUNAFIK?”

BACA JUGA  5 kepentingan suplemen kepada tubuh badan kita.

[Muhasabah Diri]

?Jangan lupa share kalau nota ni bermanfaat.
“Aku adalah insan yang tidak sempurna namun cuba untuk menjadi hamba Allah yang terbaik”.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Kelesuan Adrenal: Punca dan Cara Atasi

Adrenal fatigue?Kelesuan Adrenal? Pernah dengar tak tentang perkataan tu? Mungkin anda juga mengalaminya tapi tak tahu itu adalah masalah kelesuan Adrenal kan.Jom kita ikuti sedikit rumusan...

Vitamin untuk keperluan badan

Assalamualaikum semua. Salam Jumaat penuh barokah. Topik kita hari ini adalah...Mengapa Vitamin penting untuk keperluan badan Sedikit perkongsian ilmu vitamin asas saya share untuk korang...

Formula Menjemput Rezeki

Formula Menjemput Rezeki : (copy & paste) 1. DHUHA. Jika kita selalu buat 2 Rakaat, sekarang ubah lebih rakaat. Makin lama makin meningkat. Selepas Solat Dhuha...

Pengalaman bersalin di Hospital Shah Alam 2020

Kahwin di usia yang lewat Che Fatin mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihan keluarga di usia 29 tahun. Masa tu masih berkhidmat di Sabah Negeri Di...
BACA JUGA  AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT