Produk ShakleeUncategorized

Resveratrol mengawal paras insulin dalam darah

3

VIVIX Shaklee

Vivix Shaklee adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Ia mengandungi campuran unik gabungan berunsurkan botani iaitu Anggur Muscadine, Purple Carrot, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum. Bahan-bahannya sangat premium menjadikan Vivix sangat unik, dan ditambah dengan hak patent vivix hanyalah untuk syarikat SHAKLEE sahaja.

Fungsi dan Kebaikan 4 bahan utama dalam Vivix Shaklee

1.Anggur Muscadine 
Dalam bahasa melayu ia dipanggil Anggur Muskat dan ia adalah sejenis anggur jenis liar. Sebab itu ia sangat istimewa. Ia adalah sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri-ciri anti-radang. Saiz sebiji anggur Muscadine ini menyamai sebiji bola golf dan harganya mencecah ratusan ringgit.

2. Purple Carrot 
Purple carrot pula bersifat lebih anti-oksida berbanding carrot biasa. Anti-oksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang seterusnya meleret kepada macam-macam penyakit yang lain.

3. Elderberry 
Nama saintifik untuk Elderberry ialah Sumbucus Nigra. Buah Elderberry ini banyak tumbuh di kawasan Eropah, Amerika Utara, Asia dan Benua Eropah. Elderberry telah lama digunakan dikalangan pengamal perubatan tradisional untuk mencegah penuaan.

4. Polygonum Cuspidatum 
Atau lebih dikenali sebagai Japenese Knotweed. Ia berasal daripada asia dan boleh ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun ni adalah sumber komersial Resveratrol yang terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan biji anggur merah. Salah satu manfaat resveratrol adalah mengawal kadar gula dalam darah.

Keistimewaan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee mempunyai pelbagai keistimewaan. Di antaranya memberikan tenaga supaya badan lebih cergas, menyembuhkan luka dengan cepat, kandungan anti-oksidanya boleh membantu kulit lebih cantik dan awet, merendahkan tahap kolestrol, menguatkan tulang, anti inflamasi, mengawalselia kelikatan darah, mengurangkan depresi, menstabilkan perasaan dan kandungan resveratrol di dalamnya pula membantu mengawal paras insulin dalam darah,

Kali ini saya nak kongsikan tentang kebaikan resveratrol yang membantu mengawal paras insulin dalam darah. Ikuti perkongsian dari Puan Irni Suhana.

DOS INSULIN MAK BERKURANG LEPAS AMBIK VIVIX
Credit: Pn Irni Suhana
___________________________

Mak saya dah lama ada kencing manis. Mula-mula mak kena makan ubat je. Sampai satu tahap, makan ubat pun tak boleh nak turunkan gula dalam darah.

Nak tak nak, TERPAKSA cucuk insulin untuk turunkan gula. Maka bermulalah episod mak kena cucuk insulin.

Sebelum makan, nak kena cucuk dulu, setengah jam kemudian baru boleh makan. Bayangkan lah kalau kita sendiri tiap-tiap hari nak kena cucuk, seksa tak?

Kesan ketara lepas mak ambik Vivix:

  1. Tiada lagi protein dalam air kencing.
  2. Dos insulin turun dari 20 lebih kepada 6-8.
  3. Dulu bulan puasa kena cucuk 2 kali insulin, sekarang doktor suruh cucuk sekali je.
  4. Masa mak berhenti Vivix kejap, naik kudis kat tempat cucuk insulin. Bila makan Vivix, cepat sangat kering kudis.
  5. Mak lebih bertenaga menjalani kehidupan seharian yang aktif.
  6. Kulit mak nampak makin cantik.

Memang berbaloi sangat kami adik beradik belikan Vivix untuk mak. Alhamdulillah, terima kasih Allah.

TIPS MEMILIH SUPLEMEN UNTUK TUBUH BADAN KITA

Kalau mahu beli Vivix, boleh klik link yang berikut http://fatinhamzah.wasap.my

Promosi vivix untuk ahli baru shaklee. Beli twinpack vivix dapat diskaun 10%.

ESP PILIHAN SAYA

Jom apa tunggu lagi sertai shaklee. Nikmati pelbagai ganjaran hebat.

Ingat Shaklee, ingat che fatin  http://fatinhamzah.wasap.my

Pengedar Shaklee yang aktif di Selangor, khususnya di kawasan Taman Desa Permai, Meru, Klang.

Vertigo dan ikhtiar

Previous article

Hello world!

Next article

You may also like

3 Comments

  1. assalammualaikum che fatin , saya fiza ingin mohon untuk amk feedback dalam blog che fatin ye?

    1. Wsalam…..Ok

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *