Thursday, December 3, 2020
Homebasic HPenggunaan Basic H SHAKLEE

Penggunaan Basic H SHAKLEE

 

 

Assalamualaikum. Apa khabar semua?

Hari ini saya nak kongsikan penggunaan basic H utk basuh sayur-sayuran.

Disebabkan en suami berniaga Nasi Berlauk Arami, jadi kacang panjang tu adalah sayuran utama yg kami gunakan dalam menu ???

Apa sebab kita kena cuci sayur-sayuran tu sebelum kita masak atau makan sebagai ulam-ulaman? 


Sebabnya adalah:

1) sayur ni kita makan secara terus kerana takde kulit yang melindunginya seperti buah-buahan. Jadi ape2 bahann yang kena kat sayur tu seperti racun & baja akan terus masuk ke dalam badan kita melalui sayur-sayuran tu.

2) Jadi pilihlah sayur organik. Jika tiada, maka gunakanlah pencuci organik untuk meminimakan kemasukan bahan kimia bahaya ke dlm perut kita 

Basic H dari shaklee ni diperbuat dari tumbuhan organik iaitu dari ekstrak kelapa dan jagung. Telah diuji berkali2 utk memastikan tiada bahan kimia.

Walaupun penggunaan basic H utk cuci sayur tidak dicadangkan pada botol basic H, tapi ianya selamat & diamalkan oleh berjuta SID. Dalam rancangan masakan antarabangsa juga pernah ada disiarkan tentang basic H untuk kegunaan harian. NATURAL, SAFE & EFFECTIVE.

Anda boleh cuba. Pasti berpuas hati.

0175438337 fatin hamzah
Pengedar Shaklee Meru, Klang

Boleh klik GAMBAR di bawah untuk demonstrasi cuci sayur.

 



BACA JUGA  AKTIVITI HUJUNG MINGGU BERSAMA BASIC H

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Kelesuan Adrenal: Punca dan Cara Atasi

Adrenal fatigue?Kelesuan Adrenal? Pernah dengar tak tentang perkataan tu? Mungkin anda juga mengalaminya tapi tak tahu itu adalah masalah kelesuan Adrenal kan.Jom kita ikuti sedikit rumusan...

Vitamin untuk keperluan badan

Assalamualaikum semua. Salam Jumaat penuh barokah. Topik kita hari ini adalah...Mengapa Vitamin penting untuk keperluan badan Sedikit perkongsian ilmu vitamin asas saya share untuk korang...

Formula Menjemput Rezeki

Formula Menjemput Rezeki : (copy & paste) 1. DHUHA. Jika kita selalu buat 2 Rakaat, sekarang ubah lebih rakaat. Makin lama makin meningkat. Selepas Solat Dhuha...

Pengalaman bersalin di Hospital Shah Alam 2020

Kahwin di usia yang lewat Che Fatin mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihan keluarga di usia 29 tahun. Masa tu masih berkhidmat di Sabah Negeri Di...