Produk ShakleeUncategorized

Kenapa kita perlukan suplemen?

0
pengedar shaklee meru klang
pengedar shaklee

Kenapa kita perlukan suplemen?

Eh perlukah kita ambil suplemen? Ala makan je dari pemakanan semulajadi kan, apa susah. Tak perlulah nak amik suplemen semua ni, membazir jer! Nak sihat jaga je pemakanan, kesihatan dan amalkan gaya hidup yang sihat. It is simple as that! Kenapa kita perlukan suplemen kan?

Pernah tak kita berfikir sedemikian rupa? Saya juga begitu suatu ketika dahulu. Belum celik vitamin namanya hehe. Saya bermula kenal shaklee semasa hamil anak pertama. Morning sickness yang sangat teruk berlarutan sehingga bersalin. Apa yang dimakan seringkali dimuntahkan. Maka bacaan hemoglobin tidak cantik atau di paras tidak selamat. Macam-macam vitamin dan petua saya cuba. Hasilnya masih sama. Setiap kali check-up misi akan membebel dan diterangkan akibat low hb ni. Paling risau, ganggu perkembangan bayi dalam kandungan dan risiko tumpah darah ketika bersalin.

Lalu saya mula google. Cari maklumat di laman sesawang, facebook, instagram dan sebagainya. Akhirnya saya terbaca tentang kebaikan vitamin shaklee. Lalu saya mencubanya. Vitamin 3 serangkai adalah pilihan saya iaitu Vitalea, B-Compkex dan Sustained Release Vita-C Plus atau nama singkatannya Vitamin C. Alhamdulillah bacaan hb saya naik dari 10 kepada 13. Misi pun puji dan suruh saya teruskan dengan pengambilan vitamin shaklee. Sejak itu la saya falling in love dengan vitamin shaklee.

PEMAKANAN-SEMULAJADI
PEMAKANAN SEMULAJADI

Cukupkah nutrisinya?

ok, katakanlah si ibu hamil mengalami alahan yang teruk. Makan muntah. Minum pun muntah. Pendek kata memang takde apa pun yang boleh masuk ke dalam perut. Semuanya akan dimuntahkan keluar. Seperti yang kita tahu, apa yang si ibu makan semestinya akan disalurkan terus kepada bayi di dalam kandungan kan. Jadi jika si ibu tak lalu nak telan makanan, sudah pastinya nutrisi dan zat dalam badannya berkurangan dan ia akan mempengaruhi pembesaran dan perkembangan bayi dalam kandungan.

Apa akan jadi jika perkembangan bayi dalam kandungan terganggu?

  1. Ibu mungkin keguguran.
  2. Kelahiran pra-matang.
  3. Bayi mungkin mengalami komplikasi kesihatan seperti cacat, perkembangan tidak sempurna, dan kurang berat badan.

Performance Drink Shaklee

Berbalik semula kepada persoalan “KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN?”

SUPLEMEN-SEMULAJADI
SUPLEMEN SEMULAJADI
  • Kita sering terdedah kepada pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan. Setiap hari pencemaran udara, air dan bunyi kita rasai tanpa kita sedari. Radikal bebas termasuklah penggunaan telefon bimbit untuk jangka waktu yang lama, mesin fotostat, scanner, ultrasound, x-tray dan sebagainya.
  • bagi sestengah individu, badannya memerlukan dos nutrien yang lebih tinggi berbandig idividu normal. Contohnya ahli sukan bina badan. Mereka perlukan protein yang lebih untuk membina otot-otot mereka.
  • buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat penggunaan racun serangga dan bahan kimia yang tinggi dan tidak dikawalselia.
  • mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan, merokok dan makan lewat malam.
  • rutin pemakanan yang tidak menghiraukan diet yang seimbang atas faktor kekangan masa, kesibukan dan kekangan ekonomi.
  • gangguan penyerapan nutrien dari makanan. Pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan akan menghalang penyerapan nutrien yang baik ke dalam badan.
  • kehilangan nutrien dalam makanan ketika proses penyedian masakan seperti ketika membasuh, memotong dan
    memasak terlalu lama.
  • Amalan pemakanan yang tidak sihat seperti makanan segera, makanan proses, jajan dan juga dari restoran makanan yang tidak mementingkan kebersihan dan zat makanan. Ia patutlah dikurangkan atau lebih baik dihindarkan terus.

Dalam dunia serba mencabar ini, supelemen adalah perlu untuk meningkatkan kesihatan dan mencegah dari berlakunya pelbagai penyakit kronik. Ambil suplemen mengikut sukatan yang betul dan keperluan adalah tidak memudaratkan. Suplemen adalah adalah makanan tambahan yang menyokong kesihatan. Ia bukannya ubat.

Namun berhati-hati apabila memilih suplemen yang berada di pasaran. Pastikan ianya SEMULAJADI dan SELAMAT, TERBUKTI dan BERKESAN. Tambahan, setiap suplemen kena ada kelulusan KKM dan SIJIL HALAL.

SUPLEMEN SHAKLEE PILIHAN SAYA. KENAPA SHAKLEE?

SELAMAT: Produk yang selamat datangnya daripada bahan-bahan semulajadi yang berkualiti. Shaklee mengutamakan keselamatan dan meletakkan tahap selamat pada STANDARD YANG TINGGI.

TERBUKTI : para saintis Shaklee sentiasa mencari bahan dan ramuan yang tulen serta mujarab dari alam semulajadi. Mereka juga melakukan kajian, penyelidikan dan pembangunan serta menerbitkan kajian mereka.

BERKESAN : Ujikaji tidak dijalankan ke atas haiwan. Kajian melibatkan pemakanan dan nutrisi manusia. Kajian Suplemen Pemakanan Shaklee adalah kajian perintis mengenai pengguna suplemen pemakanan jangka panjang. Kajian tersebut menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen SHAKLEE memiliki kesihatan jauh lebih baik berbanding mereka yang tidak mengambil apa-apa suplemen atau mengambil suplemen daripada jenama yang lain.

STATUS HALAL: Produk SHAKLEE telah disahkan HALAL oleh Islamic Services of America (ISA), badan yang diiktiraf oleh JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA (JAKIM).

HIDUP LEBIH SIHAT DENGAN PRODUK SHAKLEE

SHAKLEE yakin bahawa kehidupan yang lebih sihat bermula dengan bahan-bahan yang lebih sihat, iaitu khazanah alam yang merupakan sumber yang paling mengkagumkan di dunia.

PERLUKAN PRODUK SHAKLEE?

Boleh contact che fatin di talian 0175438337 atau klik je link ni http://fatinhamzah.wasap.my

Saya Fatin Hamzah. Pengedar Shaklee yang sah dan aktif di Selangor, khususnya di kawasan Klang iaitu Meru, Kapar, Bukit Kapar dan Bukit Raja. Juga aktif di kawasan Shah Alam iaitu Setia Alam, Setia Taipan, TTDI Jaya dan Seksyen 13.

PENGEDAR SHAKLEE MERU KLANG
PENGEDAR SHAKLEE

Saya boleh COD di kawasan yang berhampiran bergantung pada masa, stok dan tempat dengan cas RM10 sahaja.

Kalau jauh kita poskan aje dengan cas RM10 ke seluruh Malaysia. Flatrate okeh.

So, jangan lupa. Ingat SHAKLEE, ingat Che Fatin. See you later.

‘Ummi Anak Empat Yang Tulis dan Suka Bantu Orang Lain”

Minuman Untuk Berbuka Puasa

Previous article

Ikhtiar untuk masalah mata

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *