Saturday, December 5, 2020
HomeAlfalfa7 MANFAAT DETOX CARA SHAKLEE

7 MANFAAT DETOX CARA SHAKLEE

7 MANFAAT DETOX CARA SHAKLEE

KENAPA PERLU CUCI USUS?

Detok adalah proses membersihkan usus iaitu segala toksik, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Apabila dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Jadi bila ada yang kata “saya makan suplemen ni, tapi tak berkesan pun”. Nah, cubalah detoks pulak. Dah bertahun kita asyik makan dan makan sahaja tanpa mencuci usus. Penat dah usus tu bekerja tau!

8 TANDA ANDA PERLU DETOK

  1. Mengalami masalah penghadaman iaitu perut selalu kembung dan berangin.
  2. Sembelit iaitu kesukaran untuk membuang air besar.
  3. Sakit kepala
  4. Jerawat
  5. Penuaan pra-matang
  6. Cepat berasa letih, lesu dan mengantuk
  7. Berat badan berlebihan
  8. Insomnia iaitu sukar untuk tidur pada waktu malam.
8-tanda-perlu-detok
8 tanda perlu detok

DARI MANA DATANGNYA TOKSIN?

Toksin pada badan kita datang dari persekitaran, amalan pemakanan atau dari dalam badan kita sendiri. Contohnya:

  1. MAKANAN DAN MINUMAN:

 

  • Makanan dan minuman yang mengandungi sisa racun, bahan kimia, tidak bersih atau dimasak sambil lewa sahaj tanpa menekankan aspek kebersihan dan penjagaan nutrien.
 

      2. UDARA:

 

  • udara tercemar yang mengandungi asap, bahan kimia serta racun disedut ke dalam badan.
 

     3. UBATAN:

  • Ubat sintetik dan vaksin juga boleh menyebabkan toksin bertambah dalam badan.

     4. RADIASI:

  • Pendedahan terhadapa sinar-X, bahan radioaktif dan gelombang mikro.

     5. DEHIDRASI

  • Kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan tindakbalas enzim, sistem imun dan saraf yang boleh meracuni sistem badan manusia.

    6. MAKANAN TAK HADAM

  • Makanan yang tidak hadam dengan betul, akan melekat dan tertinggal di dinding usus. Ini akan menyebabkan tindakbalas biokimia dan meracuni tubuh badan anda dari dalam.
BACA JUGA  VIVIX DAN MASALAH SLE

JADUAL TUBUH MEMBUANG RACUN:

1. jam 21.00 – 23.00 malam hari adalah waktu pembuangan zat-zat yang tidak berguna/beracun (detoxin) di bahagian sistem antibodi (kelenjar getah bening). Selama durasi waktu ini, kita harus dalam suasana tenang atau mendengarkan musik. Jangan sibuk bekerja di waktu-waktu ini.
2. jam 23.00 – 01.00 dinihari terjadi proses detoxin dibahagian hati 
3. jam 01.00 – 03.00 dinihari proses detoxin dibahagian empedu, juga berlangsung dalam kondisi tidur.
4. jam 03.00 – 05.00 dini hari terjadi detoxin dibagian paru-paru, sebab itu akan terjadi batuk selama 
durasi waktu ini. karena proses pembersihan (detoxin) telah mencapai saluran pernafasan, maka takperlu minum obat batuk agar tidak merintangi proses pembuangan kotoran.
5. pagi pukul 05.00 – 07.00 detoxin dibahagian usus besar, harus buang air, jangan ditahan-tahan.
6. pukul 07.00 – 09.00 pagi : waktu penyerapan gizi makanan bagi usus kecil, jadi harus makan pagi/ sarapan.
 
jadual-tubuh-membuang-racun
Jadual tubuh membuang racun

7 MANFAAT DETOX CARA SHAKLEE adalah:

1) Menurunkan berat badan
2) Kolon lebih sihat
3) Meningkatkan tenaga
4) Mengawal nafsu makan
5) Kulit lebih cantik
6) Menguatkan sistem imun
7) Tidur lebih lena dan berkualiti

BACA JUGA  Ikhtiar untuk hamil dengan suplemen

Istimewanya buat detox cara Shaklee ni, ianya lengkap dengan panduan nutrisi dari pakar mengikut keadaan setiap individu. Dijamin selamat dan berkesan. Ada jadual menu yang disediakan. Jadi, kita follow je. Untuk lagi berkesan, kita top-up pulak dengan suplemen dari SHAKLEE.

BACA JUGA  KOLESTROL TINGGI

Info: JOM DETOKS BERSAMA SHAKLEE

 

Ada 5 jenis produk di dalam Set Detox Shaklee iaitu Vivix, Alfalfa, Peppermint Ginger Plus, DTX Complex dan Herblax. Sangat mudah cara mengamalkannya.

set-detoks-shaklee
Set detoks shaklee

Info: TIPS ATASI MASALAH SENGGUGUT

 

Mari kita lihat satu-persatu peranan set detoks ni:

1. DTX Complex

Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat.

Manfaat: Kulit lebih berseri.
Milk Thistle membantu meningkatkan seri kulit.

2. Herb-Lax

Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus.

Manfaat: Sistem penghadaman yang lebih baik.
Daun senna adalah herba yang mesra kolon, membantu melegakan sembelit dan menggalakkan pergerakan usus.

3. Alfalfa Complex

Dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter, membekalkan pelbagai nutrien dan mineral.

Manfaat: Tubuh sihat & cergas.
Daun Alfalfa sangat berkhasiat untuk menghalang keasidan yang terhasil daripada toksin dan membantu dalam menurunkan berat badan.

4. Peppermint-Ginger Plus

Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman anda.

BACA JUGA  BODY ADJUSTMENT

Manfaat: Melegakan kembung perut & angin.
Pudina dan halia digunakan secara tradisional untuk melegakan dan meredakan kembung perut dan angin.

5. Vivix

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Manfaat: Lebih bertenaga!
Polifenol adalah salah satu penggalak tenaga yang paling hebat.

BACA JUGA  BODY ADJUSTMENT

 

tips-mudah-kurang-berat-badan
Tips mudah azam kurang berat badan 2016 oleh Kevin Zahri

Mau tau lebih lanjut atau cuba detox cara Shaklee? Whats app saya segera  http://fatinhamzah.wasap.my

 

Ummi Suka Sihat Yang Tulis
Fatin Hamzah 0175438337
PENGEDAR SHAKLEE MERU KLANG
Jom Sertai Kami #AlFatehBiz. Bersama kita menjana pendapatan.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Kelesuan Adrenal: Punca dan Cara Atasi

Adrenal fatigue?Kelesuan Adrenal? Pernah dengar tak tentang perkataan tu? Mungkin anda juga mengalaminya tapi tak tahu itu adalah masalah kelesuan Adrenal kan.Jom kita ikuti sedikit rumusan...

Vitamin untuk keperluan badan

Assalamualaikum semua. Salam Jumaat penuh barokah. Topik kita hari ini adalah...Mengapa Vitamin penting untuk keperluan badan Sedikit perkongsian ilmu vitamin asas saya share untuk korang...

Formula Menjemput Rezeki

Formula Menjemput Rezeki : (copy & paste) 1. DHUHA. Jika kita selalu buat 2 Rakaat, sekarang ubah lebih rakaat. Makin lama makin meningkat. Selepas Solat Dhuha...

Pengalaman bersalin di Hospital Shah Alam 2020

Kahwin di usia yang lewat Che Fatin mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihan keluarga di usia 29 tahun. Masa tu masih berkhidmat di Sabah Negeri Di...
BACA JUGA  Alfafa Raja Herba